Çizgelikedi'yi Facebook'ta izlemek için lütfen tıklayın:

Söyleşi: 21.Yüzyılda İmgeye Ne Oldu?-7 Serhan Ada


21. Yüzyılda İmgeye Ne Oldu?
"21. yüzyılda imgeye ne oldu?" diye sorarken, özellikle 20. yüzyıl ortalarından başlayarak artan bir ivmeyle çoğalan/çeşitlenen imge üretiminin ve kullanımının yansımalarının bugün (ve belki de yarın) itibariyle ne olduğunu saptamaya çalışıyoruz.
Değerli konuklarımızın farklı noktalardan oluşturageldikleri perspektif ile gerçekleştirdiğimiz zincir etkinliklerle; imgelerin sarmaladığı toplumsal ortamları, böylesi bir zeminde bireylerin varoluşlarını etkileyen durumları anlamak ve bir yandan da birer imge üreticisi/kullanıcısı konumumuzla dünya ve toplum ölçeğinde sorumluluğumuzu sınamak isteğimizdir.
Çizgelikedi Görsel Kültür Merkezi

Söyleşi:21. yüzyılda imgeye ne oldu?”-7
Konuk: Doç.Dr. Serhan Ada
Tarih: 28 Mayıs 2010, Cuma
Yer: Çizgelikedi Görsel Kültür Merkezi
Saat: 19:30






TRENDE, AVRUPA'NIN ORTASINDA, İMGENİN PEŞİNDE
Serhan Ada(*)
XXI. Yüzyılda İmgeye Ne Oldu?” Cevabını bilmediğim soruyla karşılaşınca afalladım. Hazır metinler vardı. Belki bir-iki görsel de eklenip durum epey idare edilebilirdi. Öyle yapmadım. Soru daha fazlasını hakediyordu.
Bir tren yolculuğunu vesile bildim. Deklanşöre bastım. Kaleme davrandım.
Ortaya ne çıktı? Durumu hâlâ idare edemediğim.
Soru, yeni sorular doğurdu, o kadar...


(*)Doç. Dr. Serhan Ada, İstanbul Bilgi Üniversitesi Kültür Yönetimi (lisans ve yüksek lisans) Programı, Sahne ve Gösteri Sanatları Yönetimi Lisans Programı Koordinatörü, Tasarım Kültürü ve Yönetimi (Sertifika) Programı Direktörü ve santralistanbul kurucu direktörü. Uluslararası Sanat Eleştirmenleri Derneği (AICA) Türkiye Şubesi’nin kurucu üyesi ve Anadolu Kültür A.Ş.’nin Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı.

Ada, Saint-Joseph Lisesi’ni ve Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi, Uluslararası İlişkiler Bölümü’nü bitirdi. 1979-1984 yıllarında aynı üniversitede araştırma görevlisi oldu. Daha sonra, özel sektörde üst düzey yönetici ve pazarlama yöneticisi olarak (marka, ürün, tasarım ve uluslararası dağıtım alanlarında) çalıştı.

1996 yılından bu yana, Radikal Gazetesi’nde haftalık “İnce/Uzun” köşesinin yanı sıra sanat ve kültürün çeşitli alanlarında deneme ve eleştiriler yazan Ada’nın Tarih ve Toplum, Defter gibi dergilerde yazıları yer aldı. Şiirlerini İlan-ı Şiir adlı kitapta topladı (Yapı Kredi Yayınları, 1995). Türkiye'de Kültür Politikaları'na Giriş (Der: Serhan Ada ve H. Ayça İnce) kitabı 2009’da, Türk-Fransız İlişkilerinde Hatay Sorunu (1918-1939) adlı doktora tezi kitap olarak 2005 yılında yayımlandı (İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları). Ada, İngilizce, Fransızca, İtalyanca ve İspanyolca biliyor.